Preskočiť na hlavný obsah

MI- FU- MÉ beats from France.

     Čo to znamená, nieviem? Ale jedno je isté dobre sa to počúva. Neviem prečo ma nenapadla táto otázka keď som sa zo svojou maličkosťou ozvala tomuto francúzkemu producentovi a beatmekarovi s dušou rockera.
    No možno mi to raz sám prezradí, ale hlavné je, že bol milý a odpovedal na pár mojich otázok, ktoré som sformulovala vďaka google translator do chabej angličtiny a moje prvé intewiew bolo na svete. Ale najprv asi prečo som si vlastne tohto hudobníka vybrala? No prinajmenšom je zaujímavý, hip hopu máte s každej strany milionpäťsto, ale naozaj kvalitného inštrumentálneho hip hopu a jeho všakovakých variácií sa do uši dostáva pomerne málo. Preto Mi-Fu-Mé a.k.a Maxi Diez z prekrásneho francúzkeho Perpignan-u.
Jeho reakcia bola mílá a samozrejme ako každý, je rád že sa jeho hudba páči, ale prejdem k samotným otázkam:

POVEDZ NÁM NIEČO O SEBE? 
MI-FU-MÉ- Som 27 ročný chalan s Pergnonu.

AKO DLHO SA VENUJEŠ HUDBE?
MI-FU-MÉ- Hudbe sa venujem približne 11 rokov. Začal som s hrou na gitare, neskúr som hrával v kapelách (hardcore/deathmetal). Hral som niekoľko koncertov a v 2004 som s jednou kapelou vydal album. Potom som začal s kamarátom hrať techno a v 2006 som začal pôsobiť v hip hopovej crew, V tejto crew som bol spevák a producent. Teraz sa venujem hudbé sám (zatiaľ). 

K AKÉMU HUDOBNÉMU ŠTÝLU SA HLÁSIŠ?
MI-FU-MÉ- Nezaraďobal by som sa k žiadnemu hudobnému štýlu, myslám, že len hrám hudbu, raz hip hop, inokedy elektroniku a možno aj pop song.

AKÁ HUDBA ŤA INŠPIRUJE?
MI-FU-MÉ- Inšpiruje ma veľa hudby. Mám rád amrický undergroundový hip hop ako Ill Bill, Necro, Jedi Mind Tricks or Immortal Technique. Som veľkým fanúšikom Wu Tang Clanu. Tiež som zbláznený do Soulu and RnB ako Ottis Redding, Al Green alebo Wilson Picket. Tiež mám ale rád hardcore a core band ako Terror alebo Converge. Ale mojou prvou inšpirácou pre moje vlastné beaty bol Frederic Chopin, René Audry a produkcia Dr. Dreho.

NA ČOM HRÁŠ? 
MI-FU-MÉ- K tvorbe používam Ableton, VST a Native Instrumnet. Nezabúdam však ani na basgitaru a gitaru, ktorú si sám nahrám a niekedy používam aj sample ktoré hrám cez otrockú klávesnicu.

PRIPRAVUJEŠ NIEČO V NAJBLIŽŠEJ DOBE? 
MI-FU-MÉ- Áno práve pracujem na veľkom projekte.
 

MÔŽME OČAKÁVAŤ NEJAKÝ MIXTAPE?
MI-FU-MÉ- Áno, Áno a rok 2013 chcem s kamošom vydať mixtape v hip hopovo dubstepovom prevedení. 

HRAL ALEBO CHEL BY SI HRAŤ NIEKEDY NA SLOVENSKU? (patriotska otátka nedalo mi:) 
MI-FU-MÉ- Nie nikdy, ale keby som malmožnosť prečo nie.

AKO SI PREDSTAVUJEŠ SVOJE HUDOBNÚ BUDÚCNOSŤ?
MI-FU-MÉ- V budúcnosti by som chcel mať rack and rollovú kapelu ako boli Rage Against the Machine a skončiť s robením beatov.
Toľko moje prvé intewiew v živote dufam, že ešte nájdem hudbu ,ktorá ma oslovi a odvahu, ktorá ma nakopne sa niekoho niečo opýtať.




MI-FU-MÉ toho po internetoch veľa nemá ale to čo sa dá nájsť su podľa mojho názoru skvosty. Najviac jeho tvorby (hoci si myslím, že jej v minulosti bolo viac) je na soundcloude.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kamanių Šilelis

Kamanių Šilelis alebo po našom "Lesné čmeliaky" je litovska kapela, pre mňa po Aline Orlovej jedny z najvýraznejších a najzáhadnejších hudobných zoskupení tejto krajiny. Kým Alina je celosvetovo známou novodobou Edith Piaf východu. Kamanių Šilelis môžem prirovnať k Dallímu v hube. Nehrajú sa na žiadny hudobný štýl, oni proste hrajú. Základným prvkom ich počiatočnej tvorby bol folklór. Ako je známe litovský hudobný folklór je veľmi bohatý. jeho základom je ľudová slovesnosť a akási poetickosť. Litovci na to koľko ich je málo, majú vraj najvyšší počet ľudových piesní na svete a v podstate vznikajú stále, pretože tam ľudové pesničkársko je národnou tradíciou. Úvodné slová toto článku som začala písať pred 3 rokmi, a od vtedy som na blog kvôli workoholizmu nenapísala ani mäkké F. Kamaniu Šilelis sú od vtedy v Litve pomerne známe zoskupenie. Vydali album dva albumy  “NAMAI” (“HOME”) , 2017 “Viskas teka” (“Everything flows”) , 2014. Kapelu tvoria Kamilė Gudmonaitė ...

Traditional Gypsy music

Žijú medzi nami, sú súčasťou našej spoločnosti, jedny ich nenávidia, druhý ich milujú. Rómovia, cikáni, gypsy, ľudia s horúcou krvou, temperamentom, ľudia s nadaním a správnym rytmom v srdci. Či už v minulosti, súčastnosti alebo budúcnosti tvoria hudbu, často krát hudbu kvalitnú a rôznorodú. V minulosti sa samozrejme nemohla správna dedinská zabáva zaobísť bez cikánskej kapely s parádnymi husľami, užasným hlasom a krásnymi textami o šukar čhajori. Hudba nebola pre Rómov len možnosťou zárobku, ale mala veľký význam v ich vlastnom živote: znela pri zábavách, krstinách, svadbách, s hudbou vyprevádzali aj zomrelého na poslednej ceste. V týchto prípadoch hrali svoje vlastné - rómske piesne: jedny ťahavé, clivé, druhé temperamentné v čardášovom rytme. Starobylé piesne si zachovali olašskí Rómovia (bývalí kočovníci), hudobné nástroje však nepoužívali; svoj spev a tanec sprevádzali rytmickým vytlieskavaním, udieraním otvorenou dlaňou po tele, luskaním prstami, vydupávaním či rytmickým...

ROM, N ROLL z BOHÉMSKÉ KRAJINY

Rómska hudba naberá na sile a tam kde je POP musí byť automaticky aj UNDERGROUND. Kapela BITUMEN BEAT sa tak môže zdať ako strašná alternatíva, ale popravde nie sú to žiadny nováčikovia na scéne ale dlhoročný skúseny machri na poli hudobnom.  Čo bolo na začiatku?  Mladý rómsky chlapci, venujúci sa hudbe si berú spoločné meno Therne Čhave (mladý chlapci), tohto pomenovanie sa vzdajú, až keď hudobe vyzrejú. A inak to nebolo ani v tomto prípade. Predchodcom Bitumen Beat boli Therne Čhave z Hradca Králové.     Therne Čhave už od svojho vzniku vynikali jedinečnosťou a origialitou.Ich začiatky siahajú do obdobia okolo nežnej revolúcie aj skôr. v 90. rokoch po problémoch so skinheads prerušili svoju hudobnú kariéru, ale okolnosti a chuť hrať boli natoľko silné, že sa na prelomie tisícročia rozhodli opäť hudbe venovať. A popravde nebolo to na škodu, kapela vyčnievala spomedzi cikanskych hudobníkov preto dosiahla nemalé úspechy v Čechách i zahraničí. Rok 2004 ...